REUNIÓ DELS ALCALDES D’ALFARB, CATADAU I LLOMBAI AMB LA DIRECTORA GENERAL I EL SUBDIRECTOR D’ATENCIÓ PRIMÀRIA

Els alcaldes d’Alfarb, Catadau i Llombai i les respectives regidores de Sanitat es van reunir fa uns dies amb la Directora General d’Atenció Primària de la Conselleria de Sanitat, Eva Suárez i amb el Subdirector, Enrique Soler, per abordar l’atenció sanitària vespertina de les tres poblacions que des de principis de l’estiu passat va quedar suprimida en el Centre d’Atenció Primària de Catadau, passant  al Centre de Salut de Carlet.

Els representants municipals, que ja s’havien reunit anteriorment amb directius del Departament de Salut de la Ribera, van mostrar novament la disconformitat en la mesura adoptada per la Conselleria i manifestaren la seua preocupació perquè deixa sense atenció sanitària vespertina les tres poblacions. A més afegiren que el no restabliment de l’atenció sanitària de les vesprades ni tan sols fou comunicat als tres ajuntaments en finalitzar l’estiu.

Els responsables de la Conselleria de Sanitat motivaren la supressió de l’atenció vespertina en una manca de professionals sanitaris i afegiren que l’organització sanitària es basa en zones bàsiques de salut i que les poblacions afectades depenen de Carlet. Els alcaldes i regidores manifestaren que l’atenció en el Centre de Salut de Carlet està saturada i que amb la concurrència dels pacients del marquesat encara se sobresatura més, agreujant el problema. A més van afegir que esta atenció vespertina s’ha consolidat al llarg de més de vint anys com un dret adquirit i que la idea era anar cap a l’ampliació i no cap a la supressió.

Les autoritats dels tres pobles manifestaren que durant l’estiu van acceptar la mesura com a mostra de bona voluntat per la coincidència amb el període vacacional dels metges, però la resta de l’any cal que es mantinga l’atenció en el Centre de Catadau i no concentrar-la a Carlet.  Les poblacions d’Alfarb, Catadau i Llombai no tenen transport públic que facilite el desplaçament de la població més major i creen un problema de dependència en este sector poblacional.

Per la seua banda, els representants de la Conselleria de Sanitat van comunicar que estudiarien la situació de les tres poblacions afectades i especificaren  que les places dels metges que atenien durant les vesprades no s’han suprimit, el que s’ha canviat és la organització i per tant la ubicació dels metges.

caValencià